loading...
.::.سوالات و آموزش های ایـــکـــس بـــاکـــس 360.::.
ارشیا بازدید : 548 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی ، اساس تشکیل جامعه و حفظ عواطف انسانی است و الگوی زندگی ادمی است . خانواده به عنوان الگوی زندگی باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تلاش بشود که از اختلاف خانوادگی جلوگیری به عمل اید .

الگوی زندگی سالم

الگوی زندگی سالم

 

الگوی زندگی سالم در تربیت انسان ها نقش بسزایی دارد . همه ما رویاهایی در سر داریم که ریشه در عمیق ترین نیازهای ما دارد و مهم ترین هدف ، تحقیق این رویاهاست . می خواهیم با یک الگوی زندگی سالم  دنیای بهتری بسازیم ، دنیایی که در آن ، خوشبختی ما تضمین شود و از لحظه لحظه عمر خود لذت ببریم .

الگوی زندگی سالم

در کودکی همه ما بیش و کم با مفهوم دوست داشتن آشنا می شویم . در سالهای آغازین زندگی دوست داشتن خود به نظرمان طبیعی به نظر می رسد . اما کم کم می آموزیم که باید دیگران را برخود مقدم بدانیم ، زیرا اگر چنین نکنیم ما را خودخواه و مغرور می خوانند ! و این آغاز مشکلات بسیاری است که گریبانگیر ما می شود .

چرا باید دیگران را بر خود مقدم بشماریم و دوست داشتن خود را پنهان کنیم ؟

چرا باید تظاهر کنیم که دیگران مهم تر از خود ما هستند ؟ و در حالی که زیر بار انبوه روابط تحمیلی خرد شده ایم ، لبخند بزنیم و زیر لب تکرار کنیم که از دیدار شما بسیار خوشوقتم !

چرا وقتی همسرمان به احساسات ما بی توجه است و نیازهای ما را درک نمی کند ، لب به دندان می گزیم و سکوت پیشه می کنیم و منتظر می مانیم تا معجزه ای صورت گیرد و یا زمان ، مشکل ما را حل و فصل کند ؟

عشق اوج روابط دو انسان زن – مرد است . عشق عالی ترین تجلی احساس و اندیشه آدمی است . عشق یعنی توانایی و تمایل به اینکه اجازه دهید فردی که برایتان عزیز است و شما او را انتخاب کرده اید آزادانه و از صمیمیت خواسته های شما را برآورده سازد .

عشق ، با دوست داشتن خودتان آغاز می شود چون اگر خودتان را دوست نداشته باشید ، دوست داشتن دیگران ، بی معنا خواهد بود . داشتن الگوی زندگی سالم به پیشرفت ما کمک زیادی میک ند .

اهمیت خانواده در الگوی زندگی سالم

خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی ، اساس تشکیل جامعه و حفظ عواطف انسانی است و الگوی زندگی سالم ادمی است . خانواده باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تلاش بشود که از اختلاف خانوادگی جلوگیری به عمل اید .

یکی از عوامل موثر در رفتار خود ، خانواده است . محیط خانواده نخستین و با دوام ترین عاملی است که در رشد شخصیت افراد تاثیر می گذارید . کودک ویژگی هایی از والدین خویش به ارث می برد و از این راه پدر و مادر زمینه رشد و پیشرفت افراد را فراهم می نمایند . نفوذ والدین در کودکان تنها محدود به جنبه های ارثی نیست ، بلکه در اشنایی کودک با زندگی جمعی و فرهنگ جامعه نیز خانواده نقش مهمی را ایفا می کند . موقعیت اجتماعی خانواده ، وضع اقتصادی آن ، افکار و عقاید ، آداب و رسوم ، ایده آل ها ، آرزوهای والدین و سطح تربیت آنان ،در در الگوی زندگی و رفتار کودکان نفوذ فراوان دارد . شکل و ساختار خانواده ها ، طرز ارتباط هر یک از اعضای خانواده با یکدیگر و جامعه ای که خانواده در آن به سر می برد ، در تمامی موارد یکسان نیست . بنابراین تاثیر خانواده ها در رفتار افراد مختلف است .

خانواده الگوی زندگی سالم

نقش خانه  در الگوی زندگی سالم چیست ؟

خانه محلی است که کودک در آن کارهای گوناگون را فرا می گیرد . گاهی والدین آگاهانه چیزهایی به کودک می آموزد ، اما در موقعیت های متعدد دیگر ، کودک از روش کار و رفتار والدین چیزهایی را فراهم می گیرد که خود آنها متوجه نیستند . کودک در خانه تجارب فراوانی کسب می کند . از طریق این محیط کوچک است که کودک با دنیای بیرون آشنا می گردد  و با کودکان دیگر و بزرگسالان که به مناسبتی به خانه رفت و آمد دارند ، تماس حاصل می کند . خانه یک الگوی زندگی سالم به تمام معناست .

بنابراین کودک یاد میگیرد که کارها را با شور و هیجان انجام دهد . کودک علاوه بر اینکه از مشاهده رفتار والدین ، به تدریج آنها را می شناسد ، راه و رسم زندگی و مهارت های زیستی را نیز با تقلید از اعمال آنها فرا می گیرد . به گزارش اسان طب  کودکان مانند بیشتر بزرگسالان خیلی زود امور را تعمیم می دهند ، وقتی کودک ، رفتاری از والدین خود مشاهده کرد ، تصور می کند دیگر بزرگسالان نیز همین گونه عمل می کنند . مثلا اگر پدرش همیشه با خشونت رفتار کند یا با پدر و مادر مشاجره دارد ، به نظر او همه پدر و مادرها همین وضع را دارند ، آنچه درباره پدر و مادر درک می کند ، نسبت به دیگران تعمیم می دهد . محیطی که کودک در آن متولد می شود و رشد می یابد ، مهم ترین نقش را در چگونگی رفتار دوران کودکی او دارد . از آن مهم تر ، این محیط عمیق ترین تاثیر را در رفتار عمر جوانی او نیز خواهد داشت .

 

منبع مطلب الگوی زندگی سالم : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 110
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 556
  • بازدید ماه : 460
  • بازدید سال : 11,934
  • بازدید کلی : 186,803
  • آخرین آپدیت ایکس باکس

       ورژن:16747

       حجم:109مگابایت

       لینک دانلود:اینجا کلیک کنید

       آموزش آپدیت:اینجا کلیک کنید

    آخرین ورژن هوریزون

        ورژن : 2.7.9.0

        حجم : 12مگابایت

      تغییرات :  اضافه شدن ابزار های بازی 

    Yu-Gi-Oh! Millennium Duels

        لینک دانلود : اینجا کلیک کنید